WOSIR Szelment
Adderall no prescription

Informacje i regulaminy

Używaj bezpiecznego sprzętu, przede wszystkim wiązań. Pamiętaj, że wiązanie jest wtedy bezpieczne, gdy jest prawidłowo ustawione. Jazda bez zabezpieczających pasków lub ski - stopów jest niewskazana.

Wybieraj dla siebie takie trasy i stoki, abyś zawsze panował nad szybkością. Jazdę dostosuj do swoich umiejętności, pogody, rodzaju i stanu trasy.

Zjeżdżaj tak, abyś nie stanowił zagrożenia dla innych i siebie.

Kiedy skręcasz, zachowaj bezpieczną odległość w stosunku do innych narciarzy, a przy skrzyżowaniu torów jazdy daj pierwszeństwo jadącemu wolniej lub będącemu niżej od ciebie.

Nie zatrzymuj się nigdy w poprzek trasy, w przewężeniach i na zakrętach, jeżeli upadniesz - wstań zaraz o ile to możliwe i zwolnij drogę.

Wyprzedzaj w takiej odległości, byś nie ograniczał wyprzedzanemu swobody ruchu. Na trasie można poruszać się tylko na nartach, pieszym wstęp jest wzbroniony.

Przestrzegaj znaków narciarskich i informacyjnych.

Nie zjeżdżaj blisko toru wyciągu narciarskiego i nie przecinaj trasy tego toru.

Pomagaj radą mniej sprawnym narciarzom. W razie wypadku udziel pomocy lub zorganizuj pomoc.

Dbaj o kondycję, korzystaj ze szkolenia pod okiem instruktora narciarskiego, o ile twoje umiejętności jazdy na nartach nie są wystarczające. Nauczysz się prędzej i będziesz prawidłowo wykonywał ewolucje narciarskie.

Szkolenie i treningi można wykonywać tylko w wyznaczonych miejscach.

REGULAMIN OGÓLNY DLA OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z WYCIĄGÓW I
TRAS NARCIARSKICH W WOSiR Szelment sp. z o.o.

 

Rodzaje śniegu:

  • puch - śnieg, który spadł przy niskiej temperaturze min. -10 st C
  • puch przewiany lub zsiadły - powstaje, gdy puch siada pod wpływem wiatru lub "uleżenia się" w temperaturze od -3 st C do -10 st C
  • gips - śnieg zbity w wyniku działania wiatru i niskiej temperatury. Ma charakterystyczną matowo-mleczną barwę
  • mokry śnieg - np. wiosenny lub powstały przy opadach w temperaturze zbliżonej do 0°
  • szreń łamliwa i lodoszreń - powstaje na powierzchni pokrywy śnieżnej wskutek jej nagrzania i nadtopienia przez słońce w ciągu dnia do późniejszego wymrożenia w ciągu nocy. Ma postać zlodowaciałej warstwy o różnej grubości.
  • firn - jest to śnieg powstający w miesiącach wiosennych wskutek wielokrotnych, występujących dniem i nocą zmian temperatury (od ujemnych do dodatnich). Ma postać drobniutkich kryształków lodu w dużej ilości i różnej wielkości, wilgotnych lecz sypkich. 

Technika jazdy dostosowana do warunków śniegowych:

Puch 
Świeżo spadły puch nie stawia żadnego oporu bocznego, więc nie musimy stosować żadnych szczególnych sposobów, aby poruszać się w nim z wielką przyjemnością, narty mogą iść pod śniegiem,
 
Puch przewiany i zsiadły
W puchu przewianym lub zsiadłym, narty topią się, ale śnieg zaczyna stawiać już opór boczny. Jazda w takich warunkach sprawia przyjemność, ale wymaga mocniejszej pracy kolan i równomiernego obciążenia nart.
 
Gips
Gips i gips przewiany, to warunki, w których narty z reguły się nie zapadają,. Jest to powierzchnia twarda, czasem lekko ustępująca pod nartą, najczęściej sfalowana od wiatru. Ma tę cechę, że lubi łapać krawędzie.
 
Mokry śnieg
Na mokry śnieg możemy się natknąć głównie na wiosnę, a w kraju w dowolnym momencie, choćby przy okazji halnego.  Jest to samoistny sprawdzian naszych umiejętności narciarskich.
 
Szreń łamliwa
Szreń łamliwa. Tu nie pomoże nawet ukochany przez większość obskok, bo podczas wykonywania tej ewolucji, buty czy narty często zahaczają od spodu o pokrywę lodową.
 
Firn
Firn - marzenie!  Wszystko w tym śniegu wychodzi. Czysta radość dla narciarzy i snowboarderów

źródło:www.gopr.pl

SuwalKing
bezp_stok
dom-nauczyciela
logo_kmtpw
gosciniec_drumlin
hotelwarszawa
jaczno-1
logo_hotel-nad-wigrami
logo_polskienarty
logo_r5
SOT
suw
suwalszczyzna_logo_cale_kolor
TargiTurysOnline
wrota
Previous Next Play Pause